La Diputació de Tarragona aprova destinar 122.000 euros als Parcs Naturals del Montsant, els Ports i el Delta de l’Ebre, i al Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet
La Diputació de Tarragona centrarà enguany les seves actuacions als tres Parcs Naturals de la demarcació i al Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet en la millora d’instal·lacions i en projectes adreçats a la difusió i a l’educació ambiental. A més, s’han previst diferents actuacions de conservació mediambiental, com el projecte de cria de la tortuga d’estany al Parc Natural del Delta de l’Ebre i de seguiment d’espècies a la Serra del Montsant. L’ens supramunicipal ha acordat en Junta de Govern destinar 122.000 euros al conjunt d’actuacions previstes en tots aquests espais naturals durant el 2016.
Al Parc Natural de la Serra del Montsant, amb una inversió de 30.00 euros, es faran treballs de senyalització del Parc, es realitzaran tallers, activitats i jornades. També s’ha previst editar material de difusió, de dinamització del territori a través de la iniciativa “De Montsant a Taula” i adquirir equipament per a desenvolupar projectes de seguiment i conservació d’espècies.
En el cas el Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet, la inversió es destinarà al projecte “Educació ambiental i sortides interpretatives al voltant del Bosc de Poblet en el marc del Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister i les del Paratge Natural de Poblet”. Amb una dotació de 32.000 euros, aquest projecte reforçarà les activitats pedagògiques adreçades a escolars que han vist una forta demanda els darrers anys. Es destinarà una persona amb formació en ciències ambientals a la realització de les activitats i s’editarà material promocional.
El Parc Natural dels Ports condicionarà alguns dels seus espais adreçats als visitants com la casa forestal de la zona de lleure “Cova Avellanes”. També s’actuarà al centre de visitants del parc a la Terra Alta i s’editarà material de promoció i difusió. La inversió prevista és de 30.000 euros.
Finalment, al Parc Natural del Delta de l’Ebre s’ha previst millorar les instal·lacions que acullen el projecte de cria de la tortuga de l’estany, condicionar equipaments dels centres d’informació i adquirir material divers. També en aquest cas, la inversió prevista és de 30.000 euros.
La Diputació de Tarragona forma part de les juntes rectores dels parcs naturals del Montsant, els Ports i el Delta de l’Ebre, així com del Paratge Natural d’interès Nacional de Poblet. Entre les seves funcions hi ha proposar mesures per la conservació, millora i coneixement dels valors del parc, establir mesures de protecció i fomentar actuacions per a l’estudi, divulgació i ús per part de la ciutadania.
Ultima hora en esta sección
Otras noticias publicadas más recientes
También le pueden interesar
Las noticias más populares
De redacción
- Concellos da Ría de Muros Noia presentará en Venecia un novo catálogo de peregrinacións marítimas en italiano
- El chiringuito cultural de la Xunta: ¿marketing institucional mientras hunden el sector marítimo gallego?
- González Casares: “La UE tiene que compensar a los afectados por el cierre de zonas de pesca y retirar la normativa”
- La polémica gestión del PP en la Xunta de Galicia: uso de fondos públicos y campañas reputacionales en el sector marítimo-pesquero
- Pladesemapesga en el Día del Pingüino: Urge proteger especies en peligro y estado crítico por redes de pesca industrial